~Mulakan hari mu dengan BISMILLAH dan akhirinya dengan ALHAMDULILLAH~ ~ Allahuakbar ! Kita hanya mampu merancang dan Allah akan menentukannya semua~

Alhamdulillah ~


Kami bersyukur kepada Mu Ya Allah ~ Engkau telah melancarkan perjalanan ESQ training angkatan 007 Sabah pada hari terakhirnya . Alhamdulillah . Subhanallah . Maha Suci Allah . Allah telah memberikan Hidayah kepada 2 orang peserta ESQ Angkatan ke-7 ini . Allah telah membuka pintu hati mereka . Allah telah membuka mata hati mereka .Syukur Ya Allah . Mereka begitu suci seperti bayi yang baru di lahirkan . Semoga mereka akan tabah menjalani dan mengharungi dalam kehidupan baru mereka itu . Kekalkanlah mereka dalam keadaan agama yang baharu saja mereka masuk itu . Amin Ya Allah . Amin . Berikan lar mereka petunjuk ke arah jalan yang benar . Sekiranya mereka berpaling ke belakang , Engkau lembutkan lar hati mereka Ya Allah . Engkau teguhkan lar iman mereka berdua . Kini , tamat lar sudah program ESQ training angkatan 007 Sabah pada bulan Julai . Bulan 8 neyh , ada lae . insya Allah . bulan 12 pula , ada ESQ Teens tuk angkatan yang kedua ;) semoga orang ramai dapat menyertai Program ESQ ini . Insya Allah . Wahai umat2 manusia , sedarkan lar diri kamu semua . Kita semua akan kembali kepada Allah . Sedarkan lar dirimu dari dunia yang fana ini . Ingatlar ! Dunia yang Fana ini hanya sementara . tidak akan kekal . Ingatlar , hari yang pasti akan datang , iaitu hari Kiamat ! Insaf lar kamu sebelum kamu di insafkan . Buka lar mata hati mu . Buka lar minda mu dengan seluas-luasnya . Perbanyakkan lar amal ibadah wahai manusia . ADAKAH KAMU SUDAH BERSEDIA untuk berhadapan dengan Allah ??? APA yang kamu bawa untuk berjumpa denganNya . Wahai manusia , sedarkan lar diri mu daripada tidurmu itu . Ingatlar ! 'Amal Ma'ruf , nahi mungkar' !!


Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang ~

'Dialah yang menjadikan bumi sebagai hamparan bagimu dan langit sebagai atap , dan Dia menurunkan air (hujan) dari langit , lalu Dia menghasilkan dengan hujan itu segala buah-buahan seperti rezeki untukmu ; karena itu janganlah kamu mengadakan sekutu-kutu bagi Allah , padahal kamu mengetahuinya .

Surah Al- Baqarah . Ayat 22 .

Ingatlar wahai manusia , sesungguhnya Allah itu sangat berkuasa . Tahukah kamu bahawasanya , Allah merindui diri kita ?? Nabi Muhammad merindui kita?? Nabi risau akan umat-umatnya ~ Allah telah memberikan pelbagai peringatan kepada umat manusia agar tinggalkan segala larangannya , dan patuh apa yang di suruh olehNya . Subhanallah !! Allah bersifat begitu sempurna ~ Semua yang ada di alam semesta ini tunduk , sujud kepada Allah . Sedangkan tumbuh2an , haiwan2 , darah2 di badan kita , dan sebagainya lagi bertawaf kepada Allah .Tiada 1 pon yang tidak bertawaf dan sujud kepada Allah . Semua takutkan kepada Allah ~ Kenali lar siapa diri kita yang sebenarnya sebelum kita mengenali diri orang lain . Hidup ESQ , hanya kerana Allah ! Subhanallah !!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.